Bloc d'expressió personal sobre situacions quotidianes en la vida d'un toranes


dimecres, 24 d’octubre del 2012

Per què et poses en política ????



No us han fet mai aquesta pregunta els vostres familiars, amics/gues, companys/es de feina, gent del poble, ………, i normalment amb un to un xic despectiu ?

Resposta senzilla.  Perquè la política es posa amb mi.

M’encanta quan certes persones, algunes molt properes a mi, em diuen :

“ Jo passo de la política “, “no en vull saber res “

M’encanta per què es una resposta molt lògica, fa fàstic els politics que tenim avui en dia, però molt irresponsable sota el meu punt de vista.
Per què?
Doncs perquè per molt que passis de la política, o marxes a viure en una cova i nomes en surts per caçar i recol·lectar o les conseqüències de la política t’afecten.

O es que la pujada de l’IVA nomes afecta a qui es posa amb política ??
O, es que si utilitzes la sanitat publica no t’afecten les retallades ???
Si tens nens/es al col·legi no t’afecten les modificacions d’horaris, l'increment de les matricules, etc.. ???

Com que ara mateix no em veig en cor de viure sense relacionar-me amb el sistema existent, i per què em preocupa com esta dissenyat, doncs fa temps que vaig decidir ficar-me amb política.
 Primer fora de cap partit que es presentes a les eleccions, ja que era més proper a  tendències  llibertaries.
Més endavant vaig decidir passar a militar en un que si que es presentava  en aquestes, però que em va generar prou confiança com per què mi sentis identificat i on vaig creure que podria aportar-hi quelcom.

Aquest va ser i és la CUP !!!!

Per què la CUP i no un altre?
 
1)      Tema nacional: mai he tingut clar lo de les meves fronteres ( la CUP, si ), ara bé, una cosa sempre l’he tingut clara. Tinc una llengua, una cultura i una manera de fer pròpia i diferenciada d’altres llocs del món, per tant vull que nosaltres decidim les nostres coses i no que gent que tenen altres realitats decideixin com hem de viure. Per això, a mi si que no em fa res dir que vull l’independència.

2)      Tema social: Per a mi, aquest és el punt clau. El sistema econòmic en el qual vivim, no funciona. El fet de prioritzar per davant de les persones els quartos, no pot ser mai senyal de salut humana. El fet de que els politics estiguin al servei de les empreses privades i no del poble, es sinònim de mala gestió i de corrupció. La CUP es anticapitalista.


 3)      Defensa del territori: Tenim la sort de viure en un dels espais mes atractius del mon, tenim desde platja fins a muntanyes, tenim fruiters, vinyes i ramats i sembla que se’ns oblidi dia rere dia. S’està fent passar per davant de l’estima per el nostre país, infraestructures que ens hauríem de plantejar si són necessàries i si volem continuar en aquesta línea i fins quan. ( Aeroport d’Alguaire, MAT, AVEs, Barcelona world, etc....)  



4)      Una altra forma de fer política: La CUP no es basa en personalismes. Passa per davant el projecte col·lectiu, per això, per exemple a Torà, els/les quatre primeres de la llista vam decidir repartir-nos els 4 anys de legislatura. No volem poltrones, ni treure un benefici econòmic del fet de ser representants dels vilatans/es. A les eleccions autonòmiques, els diputats/des que surtin no podran estar mes de 4 anys al Parlament i no podran cobrar més de 2’5 vegades el salari mínim.    

Per tot això estic en política i estic a la CUP !!!

Per tot això fare campanya perquè la CUP entri al Parlament i dongui veu a tot un sector de gent catalana que fa temps que veiem com ni CiU és independentista, ni ERC d'esquerres, ni ICV ecologistes de debo.

2 comentaris:

  1. I, tot i vivint en una cova, el dia que menys t'ho esperes t'estan "frackiejant" al teu davant!

    Vip, un article encertat.

    I una crida a l'empoderament!

    mercè

    ResponElimina
  2. tinc la sensació que això ja m'ho vas explicar l'altre dia.... hehehe!
    Tu vals molt Jordi! sigui pel que sigui! ptonets!

    ResponElimina